Τετάρτη, 17 Απριλίου 2013

Καιρός να αναδείξουμε την άλλη Ελλάδα

Από factorx στις 13/04/2013


\




«Δεν βαρεθήκατε να γράφετε τόσον καιρό και τίποτε να μην  γίνεται στην πράξη;»


Η απορία του φίλου αναγνώστη ήταν αληθινή αλλά και εύλογη. Κοντεύουν να βγάλουν μαλλιά τα πληκτρολόγιά μας εδώ στο Antinews, σχεδόν έχουμε πει τα πάντα, όμως, τίποτε  δεν έχουμε καταφέρει στην πράξη. Η κοινωνία είναι μουδιασμένη, οι πολίτες απογοητευμένοι, ακόμη και οι πιο πεισματάρηδες, οι πιο εργατικοί, αυτοί που ποτέ δεν σκέφτηκαν να τα παρατήσουν ή να παραιτηθούν οι ίδιοι, φαίνεται σα να παραδέρνουν μέσα σε έναν κυκεώνα από αντιξοότητες, έναν λαβύρινθο χωρίς οδό διαφυγής, έναν αδιέξοδο μονόδρομο που οδηγεί μαθηματικά σε τοίχο.


Είναι καιρός να προχωρήσουμε πέρα από τα λόγια και τις αναλύσεις. Είναι καιρός ως κοινωνία, ως συλλογικότητες και ως άτομα, να γίνουμε επιτέλους λιγάκι πρακτικοί. Να αφήσουμε τα μοιρολόγια, τις κατάρες, τις δικαιολογίες και τον παραλυτικό τρόμο του κενού που μας συνέχουν και να στρώσουμε κάτω τους … απαυτούς μας να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε, ο καθένας χωριστά από το δικό του μετερίζι, οι οργανωμένες ομάδες και συλλογικότητες με την δική τους δυναμική  και η κοινωνία μας ολόκληρη με την συνολική της θετική αντίδραση. Ο καιρός της ομφαλοσκόπησης, της μεμψιμοιρίας, της κλάψας και του αυτομαστιγώματος πρέπει να περάσει ανεπιστρεπτί. Αυτός ο λαός, είναι ώρα να θυμηθεί πως δεν υπήρξε πάντοτε ένα φοβισμένο μπουλούκι καλοθρεμμένων βολεψάκηδων που παρακαλάνε γονατιστοί να μην χάσουνε την καβάντζα τους. Κάποτε, όχι πολλές δεκαετίες πριν, υπήρξαμε ένας λαός εμπόρων, καραβανιέρηδων, δασκάλων, πολεμιστών, καραβοκύρηδων, χτιστών, ψαράδων, καπεταναίων, κτηνοτρόφων, αγροτών και επιστημόνων. Ήμασταν «πρώτοι στα άρματα, στα γρόσια και στα γράμματα» από όλους τους λαούς των Βαλκανίων και διαπρέψαμε ακόμη και στα πέρατα της οικουμένης, στην Δυτική Ευρώπη, στην Αμερική και στους μακρινούς Αντίποδες.


Ακόμη και σήμερα που μιλάμε, την εποχή αυτή, που οι περισσότεροι αισθανόμαστε το έδαφος να υποχωρεί κάτω από τα πόδια μας, υπάρχουν Έλληνες που καινοτομούν και ελληνικές εταιρίες που παράγουν ποιοτικά και ανταγωνιστικά προϊόντα. Υπάρχουν πεισματάρηδες συμπατριώτες που δεν παραδίνουν τα όπλα, που εξακολουθούν να εργάζονται σκληρά εντός της χώρας, που εξακολουθούν να εξάγουν σε ολόκληρο τον πλανήτη, που βγάζουν στην εγχώρια αγορά προϊόντα εφάμιλλα και πολλές φορές ανώτερα από των ξένων, σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Το αδύναμο ελληνικό κράτος, δυσκολεύεται τούτη την ώρα να ξεχωρίσει αυτές τις παραγωγικές νησίδες  της πραγματικής οικονομίας και να τις αναδείξει. Αυτό όμως είναι απαραίτητο, γιατί μονάχα από τούτες τις νησίδες αληθινής οικονομίας και ανταγωνιστικότητας μπορούμε να περιμένουμε οτιδήποτε θετικό στο άμεσο μέλλον είτε αυτό θα αφορά την ανεργία, είτε το εμπορικό ισοζύγιο, είτε την ίδια την βιολογική επιβίωση τους Έθνους μας. Πρέπει με κάθε τρόπο να διαφυλάξουμε αυτές τις παραγωγικές οάσεις, να προσπαθήσουμε να τις προβάλλουμε ως παραδείγματα προς μίμηση κυρίως για τους νέους που έχουν όρεξη να δουλέψουν και να παράγουν, να τις αναδείξουμε, να τις προτιμήσουμε  στις αγορές μας, να τις διαφημίσουμε, να τις αυγατίσουμε. Μονάχα έτσι θα δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας, θα αναστρέψουμε την ύφεση, και θα διασκεδάσουμε την κακή ψυχολογία της αγοράς.


Και αφού είπαμε σήμερα να γίνουμε πρακτικοί, ας καταθέσουμε εδώ μια σκέψη που θα μπορούσε να πάρει σάρκα και οστά μέσα σε αυτή την μεγάλη διαδικτυακή παρέα που λέγεται Antinews. Μια σκέψη που καιρό τώρα την επωάζουμε όλοι οι συντελεστές αυτής της ιστοσελίδας και είμαστε σίγουροι πως θα την αγκαλιάσουν με θέρμη όλοι οι φίλοι, οι επισκέπτες και οι τακτικοί αναγνώστες της. Είναι καιρός λοιπόν, μέσα από αυτή την συλλογική οντότητα, μέλη της οποίας είμαστε όλοι, να προσπαθήσουμε να αναδείξουμε, να προτείνουμε, να προβάλλουμε, ελληνικές εταιρείες, ελληνικά ποιοτικά προϊόντα, ελληνικές καινοτομίες, ελληνικές εξαγωγικές προσπάθειες. Να προτείνουμε σε όλους τους Έλληνες, δικά μας προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, ελληνικά αγροτικά, κτηνοτροφικά και βιοτεχνικά προϊόντα, που μπορούμε να τα προτιμάμε συνειδητά έναντι των εισαγόμενων. Ποιοι ξέρουν αλήθεια πως η χώρα μας κατασκευάζει κάποια από τα καλύτερα ποδήλατα της Ευρώπης;  Ποιοι ξέρουν πως τα κτηνοτροφικά μας προϊόντα (γάλα, κρέας, αυγά, τυριά, μέλι, ψάρια) είναι από τα καλύτερα του κόσμου; Πόσοι γνωρίζουμε πως υπάρχουν ελληνικές εταιρείες που παράγουν αυτή την στιγμή της κρίσης, προϊόντα ασύγκριτης ποιότητας και ανταγωνιστικής τιμής που εξάγονται στα πέρατα του κόσμου;


Αν θέλουμε να συμβάλουμε ο καθένας από την μεριά του στην ανάκαμψη της χώρας μας, θα πρέπει να αρχίσουμε επιτέλους να παράγουμε. Για να παράγουμε όμως περισσότερα, πρέπει συνειδητά να καταναλώνουμε όσο περισσότερο μπορούμε ελληνικά προϊόντα. Το κάθε ευρώ που ξοδεύουμε πια, πρέπει να επιστρέφει σε εμάς και την οικονομία μας. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να εισάγουμε παρά μόνο τα άκρως απαραίτητα, αν θέλουμε να δούμε την οικονομία μας να σηκώνεται ξανά στα πόδια της. Το Antinews θέλει, μπορεί και θα επιχειρήσει να πρωτοπορήσει σε αυτή την κατεύθυνση. Ελπίζουμε να ακολουθήσουν και άλλα ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, σε μια καμπάνια υπέρ της παρουσίασης, προώθησης και κατανάλωσης ελληνικών προϊόντων. Η χώρα μας δεν είναι Ζιμπάμπουε, Ουγκάντα ή Μπανανία όπως θέλουν κάποιοι να μας κάνουν να πιστέψουμε. Καιρός να αναδείξουμε περήφανοι την άλλη Ελλάδα, την Ελλάδα που παράγει, που εργάζεται, που καινοτομεί. Την Ελλάδα που θέλει και μπορεί να τα καταφέρει!
ΠΗΓΗ:  http://www.antinews.gr/2013/04/13/212236/





ΔΥΝΑΜΩΝΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ


ΗΜΕΡΗΣΙΑ gr



ΣΑΒΒΑΤΟ  16  ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013




ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΒΒΑΘΑΣ


«Δυναμώνει το κίνημα υπέρ των ελληνικών προϊόντων»


Αισιόδοξος ότι το κίνημα υπέρ των ελληνικών προϊόντων δεν θα ατονήσει αλλά θα συνεχισθεί και μάλιστα πιο ισχυρό δηλώνει στην «Ημερησία.gr» ο αντιπρόεδρος του Κινήματος Πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε», Γιώργος Καββαθάς. Η αισιοδοξία του, όπως λέει, πηγάζει από τα μηνύματα που λαμβάνει καθημερινά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) αλλά και από την πίστη του στον πατριωτισμό των Ελλήνων, οι οποίοι αντιλαμβάνονται ότι επιλέγοντας ντόπιους παραγωγούς βοηθούν στο να διασφαλισθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και να τονωθεί ο πρωτογενής τομέας της χώρας. Ο κ. Καββαθάς αναφέρει τέλος ότι επόμενος στόχος του κινήματος «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» είναι να μπει στα σχολεία της χώρας και να ενημερώσει τη νέα γενιά για τη σημασία στήριξης των ελληνικών προϊόντων.


Συνέντευξη στο Γιώργο Μανέττα


Κύριε Καββαθά, οι Έλληνες καταναλωτές εγκαταλείπουν σταδιακά τη ξενομανία των προηγούμενων χρόνων και στρέφονται συνειδητά στα ελληνικά προϊόντα. Ως αντιπρόεδρος του Κινήματος Πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» αισθάνεστε ότι το κίνημα που δημιουργήθηκε πριν από περίπου δυο χρόνια συνέλαβε σε αυτή την αλλαγή;


Θεωρώ πως και το κίνημά μας έπαιξε ρόλο στην ευαισθητοποίηση των καταναλωτών αλλά και των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι οποίες από την πρώτη στιγμή στήριξαν ενεργά την πρωτοβουλία μας. Πολλές από αυτές μάλιστα αλλά και άλλες επιχειρήσεις όπως αλυσίδες καφεστίασης, συνεχίζουν ακόμη την προσπάθεια. Σημαντική επίσης ήταν η συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης, των εμπορικών επιμελητηρίων, των συνδικαλιστικών οργανώσεων και διάφορων άλλων κινημάτων πολιτών ενώ αρωγοί στη διάδοση του μηνύματός μας ήταν από την πρώτη στιγμή και τα ΜΜΕ. Είμαι αισιόδοξος ότι η τάση αυτή θα συνεχισθεί ο επόμενο διάστημα και θα γίνει πιο ισχυρή. Η αισιοδοξία μου πηγάζει τόσο από τα μηνύματα που λαμβάνω καθημερινά στα social media (Facebook, twitter κα.) όσο και στην πίστη μου στον πατριωτισμό των Ελλήνων που αντιλαμβάνονται ότι αγοράζοντας ελληνικά προϊόντα βοηθούν στη διασφάλιση θέσεων εργασίας και στην τόνωση της πρωτογενούς παραγωγής. Δεν είναι τυχαίο ότι αρκετές εταιρείες ενσωμάτωσαν στην επικοινωνιακή στρατηγική τους την ελληνικότητα και μάλιστα επιδιώκουν να την αναδείξουν.


Έχετε υπολογίσει το όφελος για την εθνική οικονομία;


Μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Πειραιά έδειξε ότι αν όλοι οι Έλληνες μειώσουμε κατά 1.000 ευρώ τις δαπάνες μας για εισαγόμενα προϊόντα, τότε θα «πέφτουν» στην ελληνική οικονομία κάπου 10 δισ. ευρώ τον χρόνο και δεν θα φεύγουν στο εξωτερικό. Με το ποσό αυτό θα μπορούσαν να καλυφθούν οι συνολικές δαπάνες (αμοιβές, ασφαλιστικές εισφορές κλπ) 550.000 νέων θέσεων εργασίας.


Τα μισά από τα παραπάνω να πετύχουμε, τότε πιστέψτε με θα δώσουμε «βαθιά» ανάσα στη πολύπαθη ελληνική οικονομία.


Ποιο προϊόν θεωρείται ελληνικό; Και το λέω αυτό γιατί υπάρχει σε εξέλιξη τεράστια διαμάχη ανάμεσα σε ελληνικές και πολυεθνικές για το ζήτημα αυτό...


Εμείς, ως κίνημα Πολιτών θεωρούμε ελληνικό ένα προϊόν που παράγεται ή ακόμη και συσκευάζεται στην Ελλάδα ανεξάρτητα εάν η πρώτη ύλη είναι εισαγόμενη. Αυτό που κυρίως μας ενδιαφέρει εμάς είναι οι θέσεις εργασίας και πως αυτές προστατεύονται. Τώρα, απ' όσο γνωρίζω το υπουργείο Ανάπτυξης έχει αναλάβει σχετική πρωτοβουλία για την πιστοποίηση του σήματος «ελληνικό προϊόν». Μάλιστα, η αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί εργάζεται πάνω στα κριτήρια που θα πρέπει να πληροί ένα προϊόν για να θεωρείται ελληνικό.


Τι σχεδιάζεται ως κίνημα το επόμενο διάστημα;


Βρισκόμαστε σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με το υπουργείο Παιδείας και διερευνούμε τρόπους για το πως θα μπορούσαμε να ευαισθητοποιήσουμε τη νέα γενιά. Η ιδέα είναι να μπούμε στα σχολεία και μέσα από ενημερωτικές εκδηλώσεις να διαδώσουμε το μήνυμά μας. Δεν είναι εύκολο, γιατί πρέπει να ξεπερασθούν κάποια εμπόδια που αφορούν στο Κοινοτικό Δίκαιο και τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περιμένουμε από το υπουργείο να μας υποδείξει τον τρόπο που θα ξεκινήσουμε αυτή την πρωτοβουλία ώστε να συμβαδίζει με τους κανόνες της Ένωσης.

1 σχόλιο:

  1. Καλημερα σας
    Θα ηθελα να σχολιασω παρακατω το σημειο στο οποιο αναφερεσθε στο οφελος για την Εθνικη οικονομια,εντελως καλοπροερετα και χωρις ιχνος αντιδικιας.
    Εαν πραγματι υπαρχει τετοια μελετη του οικ.πανεπιστημιου του Πειραια εχει γινει ενα σοβαροτατο λαθος.Οταν λεμε προϊον αξιας 1.000 ευρω εχει κοστος το οποιο δεν αποτελειται μονο απο μισθους ,ημερομισθια και ασφαλ.εισφορες αλλα και αξια πρωτης υλης,γενικων εξοδων διαθεσης κλπ.Συνηθως το κοστος μισθων ,ημερομισθιων και ασφ. εισφορων αποτελει απο 20%εως 30% του συνολικου κοστους στις παραγωγικες επιχειρησεις και μαλιστα στις οχι και τοσο αυτοματοποιημενης παραγωγης.Αρα τα 10 δις χ 25%(μεσος ορος) μας δινει 2,5 δις αξια μισθων,ημερομισθιων και ασφ.εισφορων.Τα 2,5 δις : 18.000 (ατομικο κοστος μισθων + ασφαλ.εισφορων) μας δινουν περιπου 139.000 θεσεις εργασιας και οχι 550.000.Σημαντικος αριθμος και παλι αλλα οχι το τεραστιο νουμερο που αναφερθηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.